KINOGRAFIKA
Kinografika (CINEMAGRAPHY) – jest to technika tworzenia fotografii w której występuje niewielki poruszający się szczegół. Kinografiki publikowane są w dowolnych formatach (najczęściej jest to zapętlony GIF) animacja, dająca wrażenie oglądania filmu. Dobrym przykładem jest poniższy kinografika z espresso, które się nie przelewa.
Jest to bardzo popularny sposób zaskoczenia klienta ciekawym efektem i zatrzymania go na stronie internetowej firmy. Przy tworzeniu kinografiki ogranicza nas tylko wyobraźnia.
Poniżej kilka przykładów kinografik wykorzystanych przez firmy i na blogach w internecie na stronach internetowych.
KINOGRAFIKA W ARCHITEKTURZE
To jest bardzo dobry przykład pokazujący jak można wykorzystać kinografike w architekturze, zamrażając na zdjęciu tętniące życiem miasto. Pozostawiając w ruchy tylko bilbordy reklamowe.
Równie dobrze na tym zdjęciu mogłaby powiewać tylko sama flaga która jest zamrożona w ruchu, a reszta mogła by pozostać w bezruchu.
Architektura (przykład) – link
KINOGRAFIKA W MODZIE
W przypadku mody, kinografikę możemy wykorzystać na wiele sposobów. Od falujących sukienek i włosów na wietrze. Tak jak na poniższych przykładowych zdjęciach, po bujającą się torbę czy ruchomą płytę lub kółko od deskorolki.
KINOGRAFIKA W GASTRONOMI
Branża gastronomiczna może wykorzystywać kinografikę na wiele sposobów do tworzenia takich animacji do wykorzystania na stronach internetowych czy social mediach. Jest to ciekawy sposób na pokazanie niektórych czynności wykonywanych w restauracjach lub pubach przy tworzeniu drinków.